Konsultacje rozpoczną się 15 marca i potrwają do 26 marca 2021r.
Będą odbywały się w dwóch formach:
- elektronicznej – za pośrednictwem platformy internetowej dostępnej na stronie internetowej konsultacje.zgorzelec.eu, na której zamieszczone zostały szczegółowe informacje dotyczące planowanej inwestycji wraz z przygotowaną koncepcją zagospodarowania ul. Norwida, a także za pośrednictwem aplikacji TransparentneJST (do pobrania w sklepach GooglePlay i AppStore),
- papierowej – dla osób, które nie mają możliwości wypełnienia ankiety w formie elektronicznej, możliwe będzie zapoznanie się z materiałami oraz wypełnienie ankiety w Wydziale Infrastruktury Urzędu Miasta Zgorzelec (po wcześniejszym umówieniu wizyty).
Konsultacje społeczne mają charakter opiniodawczy, a zgłaszane w ich trakcie uwagi nie są wiążące dla Gminy Miejskiej Zgorzelec. Informacja o wynikach konsultacji zostanie podana do publicznej wiadomości w terminie 14 dni od daty ich zakończenia. Serdecznie zapraszamy do udziału w konsultacjach. Każdy głos jest ważny.
Plany modernizacji ul. Norwida w Zgorzelcu
Na terenie objętym inwestycją planuje się:
- rozbiórkę istniejących, kolidujących z nowoprojektowanym układem drogowym elementów istniejącego zagospodarowania terenu, w tym: nawierzchni ulic i placów manewrowych, chodników, zatok postojowych oraz pozostałych terenów utwardzonych oraz zieleni urzadzonej,
- modernizację istniejącej jezdni ul. Norwida o nawierzchni bitumicznej wraz z jej warstwami konstrukcyjnymi,
- przebudowę istniejących i budowę nowych zatok postojowych,
- budowę drogi dla rowerów i pieszych o nawierzchni bitumicznej,
- przebudowę istniejących i budowę nowych, wydzielonych ciągów pieszych o nawierzchni z kostki betonowej,
- przebudowę istniejących i budowę nowych odcinków kanalizacji deszczowej wraz z wpustami deszczowymi,
- budowę nowego układu oświetlenia parkowego wraz z doświetlaczami projektowanych przejść dla pieszych.
Planowane w ramach przedmiotowego opracowania projektowego, prace budowlane w zakresie przebudowy ul. Norwida w Zgorzelcu, mają na celu m.in. lokalizację możliwie dużej ilości miejsc postojowych w pasie ww. ulicy oraz na terenie nieruchomości bezpośrednio z nim powiązanych. Z tego względu zaprojektowano ulicę jednojezdniową, jednopasową o jednym kierunku ruchu (od ul. Wyspiańskiego w kierunku ul. Kościuszki) i szerokości 4,0 m z normowymi poszerzeniami jezdni na długości zaprojektowanych łuków.
W celu zapewnienia możliwie największej ilości miejsc postojowych w początkowej części opracowania zaprojektowano zatokę postojową z miejscami postojowymi w układzie skośnym (skos 60°) wzdłuż lewej krawędzi jezdni ul. Norwida zgodnie z jej rosnącym kilometrażem oraz zatokę z miejscami postojowymi w układzie miejsc równoległych wzdłuż jej prawej krawędzi. Bilans uzyskanych w ten sposób miejsc postojowych wynosi: 38 MP o wymiarach 2.6 x 5.0 m i 2 MP specjalne o wymiarach 3.6 x 5.0 (miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych) – dla zatoki w układzie miejsc skośnych oraz 15 MP o wymiarach 2.5 x 6.0 m i 1 MP specjalne o wymiarach 3.6 x 6.0 m (miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych) – dla zatoki w układzie miejsc równoległych.
W drugiej (dolnej) części opracowania zaprojektowano zatoki postojowe w następującym układzie - wzdłuż prawej krawędzi jezdni ul. Norwida, zgodnie z jej rosnącym kilometrażem, zaprojektowano 3 osobne zatoki w układzie zatok skośnych (skos 60°), natomiast wzdłuż lewej krawędzi jezdni 2 osobne zatoki równoległe. Bilans miejsc postojowych w tej części opracowania wynosi: 36 MP (21+5+10) o wymiarach 2.6 x 5.0 m i 4 MP (2+1+1) MP specjalne o wymiarach 3.6 x 5.0 m (miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych) dla zatok w układzie miejsc „skośnych” oraz 26 MP (11+15) o wymiarach 2.5 x 6.0 m i 2 (1+1) MP specjalne o wymiarach 3.6 x 6.0 m (miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych) dla zatok w układzie miejsc równoległych do krawędzi jezdni ul. Norwida.
Łączny bilans miejsc postojowych wynosi: 115 miejsc postojowych zwykłych oraz 9 miejsc dla osób niepełnosprawnych.
Zagospodarowanie pasa drogowego ul. Norwida uzupełniono o wspólną drogę dla rowerów i pieszych o szerokości netto 3.0 m oraz chodniki o szerokości netto od 1.25 (miejscowe przewężenia) do 5.0 m. Wszelkie poprzecze przekroczenia ruchu pieszych lub rowerzystów przez ul. Norwida planuje się wykonać na wyspowych progach zwalniających. W ramach przedmiotowego opracowania planuje się wykonanie przebudowy istniejącego przejścia dla pieszych na przejście zintegrowane z przejazdem dla rowerów na ul. Kościuszki (DG nr 109295D).