Od 1 października 2020 roku niezbędne (obowiązkowe) jest zawarcie umowy z podmiotem prowadzącym działalność w zakresie odbioru odpadów na taką usługę, gdyż Gmina Miejska Zgorzelec zaprzestaje realizacji tych czynności.
Na terenie Gminy Miejskiej Zgorzelec znajdują się przedsiębiorcy, którzy są wpisani do rejestru działalności regulowanej, z którymi można podpisać umowę:
- Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej sp. z o.o., ul. Łużycka 3, 59-900 Zgorzelec
- Gminne Przedsiębiorstwo Oczyszczania sp. z o.o., ul. Kilińskiego 17, 59-920 Bogatynia
- SIMEKO sp. z o.o., al. Jana Pawła II 33, 58-506 Jelenia Góra
W związku z powyższym należy przedłożyć w Urzędzie Miasta Zgorzelec – Wydział Infrastruktury, Środowiska i Spraw Mieszkaniowych kserokopię zawarcia umowy z przedsiębiorcą na odbiór odpadów komunalnych w terminie do dnia 06.11.2020 roku.
Burmistrz Miasta Zgorzelec upoważniony jest do kontrolowania posiadania przez właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, umów, o których mowa powyżej, i dowodów uiszczania opłat za usługi objęte tymi umowami, lub innego sposobu udokumentowania wykonania obowiązków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3b ustawy.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2020r., poz. 1439),
Uchwała Rady Miasta Zgorzelec nr 180/2020 z dnia 21 sierpnia 2020 roku w sprawie uchylenia Uchwały nr 244/2012 Rady Miasta Zgorzelec z dnia 23 października 2012 roku w sprawie przejęcia obowiązku odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.
W przypadku dodatkowych pytań można kontaktować się z p. Adamem Skoczylasem pod nr tel. 75-77-59-944.