Na czym polega oszustwo na „pracownika banku”?
Przestępca po nawiązaniu kontaktu i przedstawieniu się jako pracownik banku, przekazuje informacje o jakimś problemie z kontem lub oferuje dodatkową usługę, która rzekomo ma poprawić bezpieczeństwo finansów. W tym przypadku oszust w celu sprawdzenia zabezpieczeń rachunku bankowego poprosił o zainstalowanie na telefonie aplikacji TeamViewer QuickSupport. Dzięki niej przestępca uzyskał dostęp do urządzenia oraz miał możliwość zdalnie sterować urządzeniem. Następnie pokrzywdzony zalogował się do bankowości elektronicznej zarówno poprzez przeglądarkę internetową, jak i aplikację. Przestępca nie musiał znać numeru PIN, czy hasła, przecież uzyskał dostęp do urządzenia i widział co się na nim dzieje. Kolejny przelew został zrealizowany przez oszustów.
Pamiętajmy, że przedstawiciel banku nie poprosi o podanie hasła do konta ani o zainstalowanie dodatkowej aplikacji, która pozwoli na kontrolę komputera, czy telefonu. Dlatego jeżeli taka sytuacja będzie miała miejsce należy rozłączyć rozmowę i samodzielnie skontaktować się z bankiem pod numerem, który widnieje na stronie internetowej danej instytucji - przestrzega kom. Agnieszka Goguł, oficer prasowy KPP w Zgorzelcu.