Do Grupy PGE należy m.in. Elektrownia i Kopalnia Turów i jej pracownicy również aktywnie włączają się w akcję.
Kampanię „Polskie – kupuję to!” cechuje to, że narodziła się z inicjatywy pracowników PGE. W czasie pandemii pracownicy angażowali się w działania wolontariackie, m.in. wspierając infolinię NFZ, otaczając opieką seniorów oraz oddając krew. Jednocześnie wiele polskich firm znalazło się w trudnej sytuacji ekonomicznej. Aby je wesprzeć, pracownicy Grupy PGE, za pośrednictwem wewnętrznych narzędzi komunikacji, zaczęli polecać sobie polskie produkty.
Akcja rozwija się, a pracownicy dzielą się już nie tylko informacjami o produktach, ale także usługach, oraz polecają sobie ciekawe miejsca na weekendy i wakacje w Polsce.
Przyjeżdżając na Dolny Śląsk trzeba koniecznie odwiedzić Karkonosze oraz Góry Izerskie. Karpacz, Szklarska Poręba czy Świeradów Zdrój to tylko niektóre z okolicznych, urokliwych miejscowości, które polecam nie tylko narciarzom w sezonie zimowym ale przede wszystkim miłośnikom górskich wycieczek, niezależnie od pory roku i warunków atmosferycznych. A zdobycie Śnieżki – najwyższego szczytu Sudetów, każdorazowo zostaje nagrodzone piękną panoramą Karkonoskiego Parku Narodowego – mówi Oktawian Leśniewski, p.o. dyrektor Elektrowni Turów.
Chcemy promować nasze lokalne produkty i miejsca warte odwiedzenia w całej Grupie Kapitałowej PGE. Takim z pewnością produktem jest pochodzący z Borów Dolnośląskich miód wrzosowy, który zaraz po bryndzy i oscypku wpisany został do unijnego systemu ochrony nazw produktów regionalnych jako Chronione Oznaczenie Geograficzne, a także na krajową listę produktów tradycyjnych. Nasz teren słynie także z wyjątkowo smacznych wyrobów mięsnych czy manufaktury wędlin, z których to przetworów również często korzystają nasi sąsiedzi z Czech i Niemiec. Innym produktem regionalnym, z którego słynie nasz region jest bolesławiecka ceramika, która produkowana od XIX w. stała się rozpoznawalnym symbolem Bolesławca – dodaje Sławomir Wochna, dyrektor Kopalni Węgla BrunatnegoTurów.
Grupa dostrzegła tę aktywność i zdecydowała się ją wesprzeć. Wewnątrz Grupy PGE stworzony został specjalny blog, który ułatwia pracownikom wszystkich spółek wymianę opinii o polskich produktach. W ten sposób powstało miejsce, dzielenia się informacjami oraz wspierania rodzimych producentów, usługodawców, ale także instytucji kultury. Startująca właśnie ogólnopolska kampania społeczna ma na celu rozszerzenie aktywności pracowników poza Grupę PGE.
To, jak duże znaczenie ma wybór krajowych produktów, pokazały badania firmy audytorsko-doradczej Grant Thornton. Z jej szacunków wynika, że jeśli kupujemy towary polskich firm, wyprodukowane w naszym kraju, to w Polsce z każdej wydanej złotówki zostaje 79 groszy. Tymczasem przy zakupie towaru importowanego z zagranicy, wytworzonego poza Polską, jest to 24 grosze. Z wyliczeń firmy Grant Thornton wynika także, że gdyby polscy konsumenci zwiększyli zaledwie o 1 proc. zakupy krajowych towarów kosztem importowanych, to w polskiej gospodarce zostawałoby rocznie dodatkowo 6,6 mld zł.
Akcja odbywa się pod honorowym patronatem Ministra Aktywów Państwowych, który od początku koordynuje działania spółek Skarbu Państwa w walce z epidemią i jej skutkami gospodarczymi.