Wartość życia klienta
Klient, który zrobił zakupy w Twoim sklepie internetowym, poznał już cechy, które charakteryzują tę relację. Wie, że proces sprzedażowy przebiegł sprawnie, ile potrwała wysyłka, jakie ceny sklep oferuje swoim klientom oraz z jakim asortymentem ma do czynienia. Ze względu na te wartości, klient może zechcieć wrócić do sklepu i znów zrobić zakupy. Odpowiednio dobrane metody marketingowe jeszcze bardziej mogą zachęcić go do nawiązania stałej relacji. Nawet, jeśli osoba kupująca cyklicznie będzie robić zakupy na małą kwotę, wygeneruje dla firmy o wiele większe zyski, niż konsument robiący zakupy tylko raz, nawet na dużą kwotę.
Cykl życia klienta
Dzięki temu możesz obliczać cykl życia klienta. Ilość zrobionych zakupów w ciągu danego okresu oraz kwota, którą wyda na zakupy pojedyncza osoba w Twoim sklepie internetowym, mogą być wskaźnikiem potencjalnego przychodu, uzyskanego z tego klienta. Dzięki oszacowaniu cyklu życia konsumenta możesz nawiązać relację z nim oraz dopasować komunikaty do jego potrzeb. Strategia będzie polegać na systematycznym przypominaniu klientowi o marce, prezentowaniu nowego asortymentu, a także dopasowywaniu propozycji do jego gustu, na podstawie wcześniejszych zakupów.
Zaufanie w biznesie
Dbałość o relacje ze stałymi klientami jest dla sklepu internetowego bardzo ważna. Budowanie wspólnego zaufania procentuje nie tylko zadowoleniem, ale także korzyściami, płynącymi dla obu stron. Usługobiorca zostaje zachęcony wybranym specjalnie dla niego asortymentem, dodatkowo czasami dostaje rabat za zapisanie się do newslettera, a sprzedawca zyskuje klienta długofalowego i zysk ze sprzedaży. Jeżeli interesuje Cię wprowadzenie takiej strategii do swojej firmy, ale nie jesteś w stanie się tego samodzielnie podjąć, skorzystaj z pomocy fachowców. Agencja PR Commplace oferuje przemyślane działania w zakresie Customer Lifetime Value. Pomoże Ci w zbudowaniu zaufania i stałej relacji między Twoim sklepem internetowym a konsumentem, nastawionym na systematyczne zakupy.