Podczas finału w CH Plaza utalentowani artyści odebrali nagrody i podziękowania. Otwarto też wystawę prac konkursowych.
Celem konkursu jest podnoszenie społecznej świadomości i wiedzy o zaburzeniach rozwojowych mieszczących się w spektrum autyzmu, poprawa jakości życia osób dotkniętych zaburzeniami, a także promowanie pozytywnych postaw wobec osób niepełnosprawnych, integracja dzieci i młodzieży z różnych środowisk. Prace plastyczne, dla których impulsem i inspiracją są prowadzone przy tej okazji w szkołach i przedszkolach warsztaty, to znacznie więcej niż przejaw dziecięcej wyobraźni. Młodzi artyści z imponującą dojrzałością objaśniają czym jest autyzm, bo dzięki warsztatom dowiedzieli się jak wygląda codzienność ich rówieśników, dotkniętych tym zaburzeniem, co sprawia im trudność a czego w relacjach z nimi zdecydowanie należy unikać. Zajęcia pomagają oswoić autyzm i uwrażliwiają na niego dzieci i młodzież, a dorosłych opiekunów wyposażają w wiedzę, która ułatwia pracę z autystycznym podopiecznym.
Wystawa prac konkursowych zostanie zaprezentowana w Miejskim Domu Kultury, w kwietniu, przy okazji Światowego Dnia Autyzmu. Wybrana przez wydział promocji urzędu miasta praca konkursowa, podobnie jak w 2023 roku, trafi jako plakat na miejskie billboardy.
Wyniki III edycji konkursu plastycznego „Autyzm, to takie coś…”:
Kategoria I (5-8 lat):
- Miejsce 1 – Amanda Popioł,
- Miejsce 2 -Trojan Kaczerewski,
- Miejsce 3 – Zosia Bancewicz,
- (wyróżnienie) Zofia Kiersnowska.
Kategoria II (9-12 lat):
- Miejsce 1 – Wiktoria Gęsiewicz
- Miejsce 2 – Zofia Mazur
- Miejsce 3 – Antek Połoczański
Kategoria III (13-15 lat):
- Miejsce 1 – Vanessa Gorgolik,
- Miejsce 2 – Żaklin Jackiewicz,
- Miejsce 3 – Amelia Rojek.
Zgodnie regulaminem konkursu, wszyscy pozostali uczestnicy zajęli ex aequo 4 miejsce i zostali uhonorowani dyplomem i upominkiem! Uroczystość umilił wszystkim piękny występ wokalny Magdy Maciaszek-Żelazo.
Organizatorem konkursu oraz warsztatów dla szkół i przedszkoli jest zgorzelecka Fundacja Autilio, wspierana przez Urząd Miasta Zgorzelec, który od pierwszej edycji dotuje projekt w ramach otwartego konkursu na realizację zadań publicznych, doceniając jego potencjał edukacyjny. Partnerami organizatorów są również Fundacja PGE, spółka MegaSerwis Bogatynia oraz zarząd CH Plaza, który rokrocznie użycza miejsca do prezentacji prac konkursowych i włącza się w przygotowanie finału akcji, także jako fundator dodatkowych nagród.